Popular Posts

Sunday 15 May 2011

Dunia Travel............

Pertama kali kaki aku menjejak di dunia Travel....cerita dipulau tioman..aku dulu duduk keje kat resort ( sun beach resort ) kat tioman..sebab dulu aku memang minat dengan pulau-pulau ne....aku pon keje lah kat resort tu selama 8 bulan kot....kej kat sana memang best,duit pon boleh simpan,makan pon cukup..nak dikatakan memang boleh hidup 7 keturunan kat sana,tapi aku pon nak jugak hidup merantau..jalan sana..jalan sini...Tapi !!...jeng..jeng..jeng...hahah....ada sebab kenapa kau berhenti kat pulau....hahah....x nak lah aku bagi tahu...nanti ada plak yang report kang..hiihi....ok...lepas aku bla dari pulau tu,aku pon merantau lah kan,aku duk plak kat shah alam..hasil pertolongan dari abang aku,dia carikan aku keje dekat shah alam..akhirnya....aku dapat keje sebagai tour asistant di magna bridge travel & tours sdn bhd...jawatan aku nak dikirakan okelah....time ad group dapat lah berjalan...first tempat yang aku pege start aku keje kt situ ialah indonesia,surabaya...tp 2 pegi sendiri je lah..cuma bayar flight je...tempat tingal semua ditangung...tapi kat indonesia ne tujuannye pege kat GUNUNG BROMO je......tp ada jugaklah tempat-tempat yang aku pege...waktu malam lah kan.hihih...surabaya...tempat memang best lah law bab-bab makan...tapi nak pergi ke 1 tempat tu memang amik masa yang lama lah..tapi time aku kat gunung BROMO..memang best sangat2..sebab...cuaca sejuk gile,cuaca kat sana 8..memang sejuk lah kan..pakai baju 5 lapis pon tetap sejuk..fuh..tapi menyeronokan...tempat ke 2 aku pergi kat PULAU SIBU ...fuh..bawak group buat family day..trip yang menyeronokan...dah lah salah jalan nak pege ke mersing..adui...kampung sendiri tu..tapi salah jalan..hahahha..lawak betol lah mase 2...nak cerita plak pasal pulau SIBU..ha...lagi best..setiap masa aku mandi swiming pool..macam x penah jumpe...adui...tapi cerita ne ada sambungan lagi,disebabkan tak cukup ruang aku nak taip..terpaksalah aku buat yang lain...nantikan sambungan cerita Dunia Travel aku......TQ..

No comments:

Post a Comment